Εκεί στην πύλη του Αγίου Δημητρίου την ημερα των φώτων του 1449 μ.Χ. ενθρονίστηκε και στέφθηκε Αυτοκράτωρ ποτέ όμως στην Βασιλεύουσα, που ειχε διχαστεί σε ενωτικούς και ανθενωτικούς.
Τον Αυτοκράτορα που υπερέβη τα όρια του θρύλου, συνύφανε το όνομά του με τον ηρωισμό και την αθανασία της Ορθοδοξίας, αλλά η Ορθοδοξη Εκκλησία για τους δικούς της λόγους και φόβους ποτέ δεν αγιοποίησε.
ΠΡΟΤΑΣΗ:
Μήπως ήλθε η ώρα να αγιοποιηθεί ο τελευταίος Αυτοκράτωρ του Βυζαντίου Κωνσταντίνος ΙΑ' Δραγάτσης Παλαιολόγος, ο υιός της Ελένης;
Μιας αυτοκρατορίας που ξεκίνησε με τον Αγιο Κωνσταντίνο και την μητέρα του Αγία Ελένη και την εύρεση του Τιμίου Σταυρού, της ιερας σινδόνης και του ακάνθινου στέμματος του Σωτήρος που χάθηκαν με απαρχή το διάταγμα των Μεδιολάνων του 313 μ.Χ. να ανοίξει τον επουράνιο θρησκευτικό της κύκλο το 1453 μ.Χ. με την αγιοποίηση του θρυλικού Αυτοκράτορα, που δεν ευρέθη ποτέ;
Είναι η μέγιστη τιμή της Ορθόδοξης Εκκλησίας να αποδώσει τα ελάχιστα σε αυτόν που μέσα από την αυτοθυσία του ενέπνευσε και εμπνέει τον σκλαβωμένο Ελληνισμό στον μακραίωνο δρόμο της Παλιγγενεσίας και έδωσε δύναμη στον χριστιανισμό να συνεχίσει μέσα από τα κρυφά σχολειά να υπάρχει και να συντηρεί την άσβεστον φλόγα με τους χιλιοειπωμενα τραγούδια για την Παναγία Δέσποινα.
"Επαρθεν η Πόλις.
Σώπασε Κυρά Δέσποινα και μην πολυδακρύζεις, πάλι με χρόνια με καιρούς
πάλι δικά μας θα' ναι."
Και με την ηρωική απάντηση του Κωνσταντίνου να στοιχειώνει τον νεοΈλληνα μεχρι να τον θέσει στο πάνθεον των Αγίων και να αποδεχτεί την Ιστορία του επιτέλους μαθαίνοντάς την και τιμώντας την και μη γυρεύοντας συνεχώς Κερκόπορτες για να πνίξει την λήθη του, γιατί μπορεί και να συμβούν.
"Το δε την πόλιν σοι δούναι ουτ' εμόν εστίν ουτ' άλλου των κατοικούντων εν αυτή, κοινή γαρ γνώμη πάντες αυτοπροαιρέτως αποθανούμεν και ου φεισόμεθα της ζωής ημών".
"Το να σου παραδώσουμε την πόλη, δεν είναι δικαίωμα ούτε δικό μου ούτε άλλου από τους κατοικούντες σε αυτή. Γιατί απόφαση όλων μας είναι να πέσουμε, αμυνόμενοι, με τη θέλησή μας και δεν θα λυπηθούμε τη ζωή μας".
Μηπως ήρθε η ώρα να αγιοποιηθεί αυτός ο που ποτέ δεν ευρέθη ώστε να ατιμωθεί κατά την τριήμερο λεηλασία της Πόλης.